آی کواد | مرجع خرید و اجاره کوادکوپتر | نقد و بررسی کوادکوپتر
دلایل عدم برقراری ارتباط با مویک 2 ، مویک مینی و مویک ایر

دلایل عدم برقراری ارتباط با مویک ۲ ، مویک مینی و مویک ایر

عدم برقراری ارتباط با مویک، یکی از مشکلاتی است که احتمالا برای خریداران انواع کوادکوپتر مویک تا کنون پیش آمده است. اگر شما هم تا کنون با مسائلی همچون از بین رفتن سیگنال ریموت کنترلر یا از دست دادن قابلیت انتقال ویدئو به برنامه DJI Go 4 رو به رو شده اید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در حالی که تمرکز این مقاله روی قطع اتصال Mavic Pro است ، این نکات همچنین به شما در رفع مشکلات قطع ارتباط Mavic 2 Pro ، Mavic 2 Zoom ، Mavic Air و Mavic Mini به شما کمک می کند. این مشکل که عامل اصلی سقوط یک هلی شات است، گاهی در ابتدای زمان شروع پرواز، و گاهی چندین ماه بعد از خرید هلی شات ایجاد میشود.

بنابراین اگر با مشکل عدم برقراری ارتباط با مویک رو به رو میشوید، بهتر است تا قبل از رفع کامل مشکل، از آن تنها برای پرواز در فضای بسته استفاده کنید. در ادامه نگاهی به دلایل عدم برقراری ارتباط با مویک خواهیم داشت.

دلایل عدم برقراری ارتباط با مویک

قطع ارتباط Mavic با ریموت کنترلر یا تلفن هوشمند؛ می تواند یک شوک باشد به خصوص زمانی که برای اولین بار این اتفاق می افتد. نکته مهمی که هنگام قطع ارتباط باید بدانید این است که اگر ارتباط تنها با برنامه  DJI GO قطع شده باشد، همچنان میتوانید با ریموت کنترلر هلی شات را کنترل کنید. علاوه بر این باید به خاطر داشته باشید که هنگام شروع پرواز، محل خانه برای هلی شات به روز میشود. در نتیجه اگر ارتباط قطع شود، هلی شات میتواند به نقطه شروع پرواز بازگردد. سیگنال ارتباط، معمولا زمانی از دست میرود که هلی شات یا بیش از اندازه دور شود یا بین چندین مانع گیر کرده و قدرت سیگنال ارسالی، کم شود.

رفع مشکل عدم برقراری ارتباط با مویک

ارتباط بین هلی شات و شما، از طریق دستگاه های مختلف مانند تلفن هوشمند، ریموت کنترلر و تبلت برقرار میشود. در ادامه راهنمایی جامع و کاملی در خصوص کلیه روشهای برقراری ارتباط در اختیارتان قرار میدهیم.

بررسی وضعیت برنامه DJI Go 4

اولین و ساده ترین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا وارد حساب کاربریتان در برنامه DJI Go 4 شده اید یا نه. اگر وارد حساب کاربری خود نشده باشید، قبل از شروع پرواز، با باز کردن برنامه، اخطاری دریافت میکنید. اگر قصد پرواز در منطقه ای دارید که امکان برقراری هیچگونه ارتباط از طریق اینترنت وجود ندارد، وارد شدن به حساب کاربری این برنامه، الزامی است.

بررسی وضعیت کابل برقراری ارتباط

کابل میکرو USB که از تلفن هوشمند یا تبلت به ریموت کنترلر متصل می شود را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا نقاط ابتدایی و انتهایی کابل به درستی در جای خود قرار گرفته اند یا نه. احتمال فرسودگی و خراب شدن کابل در گذر زمان وجود دارد.

بررسی پورت اتصال کابل

احتمال آسیب دیدن پورت هایی که کابل در آنها قرار میگیرد، وجود دارد. بنابراین یکی از کارهایی که باید انجام دهید است که برقراری ارتباط با مویک را از طریق دستگاه های دیگر هم امتحان کنید.

بررسی کارت حافظه (میکرو SD)

دلایل متعددی باعث قطع ارتباط هلی شات با ریموت کنترلر و یا برنامه DJI Go 4 میشود که یکی از آنها، کارت حافظه است. برای برداشتن فیلم و عکس های گرفته شده توسط هلی شات، بسیاری از افراد کارت حافظه را از هلی شات خارج کرده و از طریق دستگاه های مخصوص، درون کامپیوتر قرار میدهند. اما مهم است بدانید که این کار در گذر زمان، به کارت آسیب میزند. گرچه به نظر برخی از افراد این مسئله غیر مرتبط به نظر برسد، اما به دلیل معیوب شدن کارت، هلی شات هنگام ذخیره عکس و فیلم با مشکل رو به رو میشود.

برای بررسی این که عدم برقراری ارتباط با مویک به دلیل کارت حافظه هست یا نه، باید کارت حافظه را از هلی شات خارج کرده و مجددا پرواز با آن را امتحان کنید. اگر هیچگونه قطع ارتباطی ایجاد نشد، پس احتمالا مشکل از کارت حافظه است. برای رفع مشکل، کارت حافظه را از طریق سیستم کامپیوتریتان به طور کامل فرمت کنید. اگر مشکل رفع شد، بهتر است به فکر خرید یک کارت حافظه جدید برای هلی شات خود باشید.

مشکلات برنامه DJI Go 4

گاهی اوقات دلیل عدم برقراری ارتباط با مویک، خود برنامه DJI Go 4 است. شما باید از این برنامه در دستگاهی که برای آن بهینه شده است، استفاده کنید. در صورتی که از تلفن همراه خود برای کنترل هلی شات استفاده میکنید، بهتر است که اعلان برنامه های دیگر مانند واتساپ، تلگرام و … را قطع کنید. علاوه بر این، برنامه هایی که ضروری نیستند را از تلفن همراه خود حذف کنید تا هم فضای آزاد برای حافظه و هم برای پردازنده ایجاد کنید. قابلیت به روز رسانی سیستم عامل و برنامه های تلفن همراه هم قطع کنید.

برای جلوگیری از عدم برقراری ارتباط با مویک، از تلفن همراه هوشمند با پردازنده قوی جهت کنترل هلی شات استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت، به محض آنکه دستگاه متوجه سنگینی برنامه شود، سیگنال ارتباطی را قطع میکند.

کش کردن برنامه DJI Go 4

پر شدن حافظه کش، یکی از دلایل عدم برقراری ارتباط با مویک است. برای پاک کردن این حافظه، دو روش وجود دارد.

  1. برای پاک کردن کش ویدئوها، باید وارد برنامه DJI Go 4 و سپس تنظیمات عمومی شود. به پایین اسکرول کرده و گزینه Clear Video Cache را انتخاب کنید.
  2. روش دوم برای پاک کردن حافظه کش، مراجعه به برنامه در تلفن همراهتان است. وارد برنامه شده و گزینه Storage و سپس Clear Cache را انتخاب کنید.

مشکلات ریموت کنترلر

وضعیت ریموت کنترلر را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیه پورتها و کابلها مشکلی نداشته و درست هستند. گاهی اوقات ممکن است ریموت کنترلر و وضعیت آنتهای آن در جهت درستی نباشند! اطمینان حاصل کنید که کنترلر را در راستای هلی شات گرفته اید.

ضعیف شدن سیگنال ارتباطی

اگر فاصله بسیار زیادی با هلی شات دارید، پس احتمال ضعیف شدن سیگنال ارتباطی بین هلی شات با برنامه DJI Go 4 و ریموت کنترلر وجود دارد. اگر سیگنال ضعیف است، این احتمال وجود دارد که نزدیکی محیط پرواز، ساختمان و درخت بلند یا تجهیزات مغناطیسی مانند کابل برق و تلفن وجود دارد.

برای تقویت سیگنال، بهتر است که هلی شات را از این محیط دور کرده و یا از یک تقویت کننده رادار Parabolic به ریموت کنترلر Mavic اضافه کنید.

 کالبیره کردن IMU مویک

زمانی که IMU و قطب نمای هلی شات کالیبره نشده باشد، به صورت نامنظم پرواز کرده و در نتیجه اطلاعات نادرستی از شرایط خود برای شما ارسال میکند. فروشگاه آی کواد، مطالب آموزشی متنوعی برای کالیبره کردن هلی شات های مختلف برای شما عزیزان آماده کرده است:

به روز رسانی سیستم عامل هلی شات

کمپانی DJI همواره به روز رسانی های متنوعی برای سیستم عامل هلی شات های خود ارائه میکند. به همین خاطر توصیه میشود که همواره هلی شات خود را به روز نگهدارید تا باگهای احتمالی هلی شات برطرف شود.

عدم برقراری ارتباط با هلی شات مویک بعد از به روز رسانی

گرچه به روز رسانی سیستم عامل مویک معمولا کارگشا است، اما در برخی موارد باعث ایجاد مشکلات جدیدی مانند عدم برقراری ارتباط با هلی شات میشود. در این شرایط اگر این مشکل بعد از به روز رسانی ایجاد شده است، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به یک نسخه قبل بازگردید. برای انجام این کار به یک کامپیوتر و نرم افزار DJI Assistant 2 نیاز دارید.

 

 

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
Notify of