آی کواد | مرجع خرید و اجاره کوادکوپتر | نقد و بررسی کوادکوپتر

۱۵ نکته ی حیاتی برای داشتن بهترین پرواز (افراد مبتدی حتما مطالعه کنند)

پرواز ایمن، آگاهی از محدودیت ها و دانستن اینکه کوادکوپترتان چطور کار می کند از نکات ضروری هستند که در تصویربرداری هوایی باید کاملا از آن ها آگاهی داشته باشید. به عنوان یک علاقمند پهپاد ویدیوهای زیادی از کاربران دیده ام که به علت آگاهی نداشتن از نکات کوچک اما مهم صدمات سنگینی به پرنده ی خود وارد کرده اند. پس حتما با آی کواد همراه باشید و با دقت این نکات مهم استفاده از کوادکوپتر را مطالعه کنید. اگر حرفه ای هستید احتمالا بیشتر آنها را میدانید ولی اگر مبتدی هستید من به شما قول میدهم که تمام ۱۵ نکته ای که ذکر کردیم به کارتان خواهد آمد.( این نکات از پرواز با مدل های مختلف فانتوم ۴ بدست آمده اما در کوادهای دیگر از جمله spark و mavic pro و دیگر کوادها رعایت آنها الزامی است.)

۱ – اگر تازه کار هستید قبل از پرواز حتما از شبیه ساز DJI GO استفاده کنید و حداقل ۲ ساعت با آن تمرین کنید تا به کنترل ها عادت کنید.

۲ – دوبار دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید!

۳ – در اولین پرواز بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ متر از پهپاد پهپاد را از خود دور نکنید تا کمی به کنترلر عادت کنید. در اول کار به هیچ عنوان به فکر تصویر برداری و استفاده از دوربین نباشید. درست است که به عنوان یک عکاس مشتاق ، نادیده گرفتن دوربین دشوار است اما برای یک فرد آماتور مهمترین چیز در ابتدا کنترل درست کوادکوپتر است.

۴ – عملگر برگشت به خانه را تست و تمرین کنید. قسمت مربوط به آن را در دفترچه ی راهنما مطالعه کنید. دکمه ی H را چند ثانیه نگه دارید و در این مرحله متوجه می شوید که برای انجام این دستور حتما به سیگنال GPS نیاز دارید و علامت H سبز رنگ را بر روی نقشه چک کنید.

۵ – حتما ارتفاع برگشت به خانه را در برنامه ی DJI GO بالای ۱۰۰ متر قرار دهید (۱۵۰ متر مناسب است) تا مطمئن شوید که در مسیر برگشت برخوردی با ساختمان ها و یا درخت ها نداشته باشید.سعی کنید کوادکوپتر را تا مسافتی پرواز دهید که در دید شما باشد تا از هرگونه برخوردهای بالقوه به دور باشد.

Road Romani shot by dji drone

۶ – مراقب خطوط برق، سیم ها و شاخه های درختان در طول مسیر باشید. سنسورهای مانع یاب نمی توانند اجسام باریک را شناسایی کنند. پس وظیفه ی این کار به عهده ی خودتان است. در پرواز اول پیشنهاد می شود که یک نفر را در کنار خود داشته باشید که نگاهش به کواد باشد و شما بر روی صفخه نمایش کنترلر یا گوشی هشمندتان تمرکز کنید. دو جفت چشم همیشه بهتر از ۱ جفت چشم است!

۷ – برای صعود (take off) از عملگر صعود خودکار استفاده کنید و اجازه دهید کواد بمدت ۳۰ ثانیه در ارتفاع ۱ متری معلق (Hover) باشد. این کار باعث می شود باتری گرم شود و علاوه بر آن اگر کواد مشکلی داشته باشد بهتر است در ارتفاع ۱ متری متوجه آن شوید تا ارتفاع ۱۰۰ متری

۸ – در زمستان وقتی دمای محیط کمتر از ۱۰ درجه سلسیوس است، روتورها را روشن کنید و اجازه دهید باتری گرم شود و دمای آن به ۲۵ درجه ی سلسیوس برسد. برای چک کردن دمای باتری می توانید از برنامه ی DJI GO استفاده کنید.

۹ – تا آنجا که ممکن است به صورت عقبگرد پرواز نکنید. حتی در فانتوم ۴ پرو که دارای سنسورهای مانع یاب در عقب دستگاه است زیرا همانطور که در نکته ۶ بیان شد نمی توانند اجسام باریک را شناسایی کنند.

Phantom 4 - Bogata Forest Calin-Stan

۱۰ – به صرف اینکه کواد دارای سنسور است بی دقت پرواز نکنید. اگر چه در شرایط مختلف می توانند از برخورد به موانع جلوگیری کنند اما هر چیزی را شناسایی نمی کنند و در روشنایی پایین عملا کاربردی ندارند.

۱۱ – در محیط هایی که تداخل قوی ( مثل نزدیک اجسام بزرگ فلزی) وجود دارد، پرواز نکنید و از پرواز در زیر یا اطراف خطوط ولتاژ بالا دوری کنید.

۱۲ – هر کاری که انجام می دهید ، فقط هر دو جویستیک را با هم به گوشه های پایینی داخلی یا خارجی نکشید. اگر چند ثانیه این کار را انجام دهید موتورهای کواد در هوا متوقف خواهند شد. این یک عملگر جلوگیری از خطر در هنگامیست که در حال تصادف هستید. این ترکیب به عنوان Combination Stick Command (فرمان ترکیب جویستیک ها) شناخته می شود و با فانتوم ۳ و ۴ هایی که از firmware قدیمی تر استفاده می کنند سازگار است. سیستم عامل های جدید و محصولات جدید دستورات اضطراری را تغییر داده اند. برای اطلاع از آن ها به دفترچه ی راهنمای دستگاه مراجعه فرمایید.

۱۳ – از پرواز در باد شدید اجتناب ورزید. کوادهای کوچک در بادهای شدید ناپایدار هستند و زمان هایی که DJI برای استفاده از عملگر برگشت به خانه بیان کرده برای شرایط هوایی مناسب است. پس حتما زمان بیشتری را در نظر بگیرید تا بتوانید بدون مشکل خاصی کوادکوپتر خود را برگردانید.

۱۴ – گونه هایی از پرندگان باعث اختلال در عملکرد پهپادها می شوند و بعضی از آن ها حتی به پهپادها حمله می کنند تا از خود دفاع کنند. در یوتیوب پر است از فیلم های درگیری خلبان و مرغان دریایی که در انتها نیز به ضرر آن شخص تمام می شود. بنابراین در نزدیک گروه های بزرگ از پرندگان پرواز نکنید.

۱۵ – همانند هواپیماهای مسافربری در کوادکوپتر ها نیز، مرحله ی صعود و فرود مهمترین مراحل در پرواز هستند. مخصوصا هنگام فرود ، مطمئن شوید که زمین فرود مانعی نداشته باشد و تقریبا مسطح باشد. به خاطر داشته باشید هنگام وزیدن باد کواد شما مقداری بسمت جهت وزیدن باد حرکت می کند. شما می توانید وقتی کواد معلق است آن را با دست بگیرید ولی این کار به تازه کارها توصیه نمی شود.

با این نکات قطعا شما یک شخص حرفه ای در پرواز دادن کوادکوپترها نخواهید شد اما قطعا حیاتی ترین نکات برای داشتن یک پرواز ایمن هستند.

اگر هنوز کوادکوپتری در اختیار ندارید ، قطعا با شرایطی که آی کواد به وجود آورده (قیمت پایین، خرید اقساطی و اجاره) شما نیز به راحتی صاحب یکی از آنها خواهید شد.

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
Notify of

منطقه سربرگ نوار کناری خود را در حال حاضر خالی است. عجله کنید و اضافه کردن برخی از ویدجت .