مقالات

مشکلات هلی شات مویک ایر ۲ و مینی ۲

مشکلات ریز و درشت دو هلی شات جدید DJI

اگر قصد خرید هلی شات DJI از نوع یا دی‌جی‌آی مویک ایر ۲ یا دی‌جی‌آی مینی ۲ را دارید، حتما قبل از اقدام این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب که توسط تکنسین پرواز آی‌پهباد نگارش شده است، مشکلات کار با کوادکوپترهای مینی ۲ و مویک ایر ۲ آورده شده است. مشکلاتی که کمتر از آن‌ها صحبت می‌شود و گاها توسط فروشنده‌ها در تمام جهان حتی بیان نمی‌شوند. اما این موضوعات، کمک شایانی به خریداران هلی شات مخصوصا علاقمندان برند DJI خواهد کرد. لازم بذکر است که هردوی این Drone ها جزو کوادکوپترهای محبوب در جهان هستند و ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند. اما در این محتوای آموزشی، صرفا به نکات منفی و ضعف DJI MINI 2 و DJI Mavic Air 2 اشاره شده است.

نقاط ضعف و مشکلات کوادکوپتر دی‌جی‌آی مینی ۲

در این مطلب فقط به نقاط ضعف و منفی در دی‌جی‌آی مینی ۲ اشاره شده است. ویژگی‌های مثبت را می‌توانید در صفحه اختصاصی DJI MINI 2 مطالعه نمایید.

تعادل کم در باد

این مورد را نمی‌توان ضعف درنظر گرفت زیرا که ویژگی این پرنده این است که ورزنش زیر ۲۵۰ گرم است. اما به هر حال وقتی درباره نقطه ضعف یک پرنده بحث می‌شود، قطعا باید این موضوعات نیز بیان شوند.

نداشتن شارژر فندکی خودرو

شارژر فندکی برای یک کوادکوپتر مسافرتی یکی از لوازم بسیار ضروری است. متاسفانه باز هم دی‌جی‌آن این شارژر را درون جعبه مینی ۲ کمبو قرار نداده است.

ریموت کنترل بزرگ

سایز بزرگ رادیو کنترل برای یک پرنده‌ی کوچک نیز یک ضعف حساب می‌شود. پرنده‌ی مسافرتی و قابل حمل باید تمامی مواردش در مورد وزن و حجم رعایت شود.

نداشتن سنسور برخورد با موانع

تقریبا میشه گفت همه مطمئن بودیم که مینی ۲ سنسور برخورد با موانع رو خواهد شد. اما باز هم دی‌جی‌آی از این موضوع سر باز زد و همچنان سری مویک مینی را بدون سنسور عدم برخورد با موانع طراحی و معرفی کرده است.

حذف شدن گارد محافظ ملخ

این مورد هم یکی از کارهای زننده DJI بوده است که در نسخه مویک مینی یک گارد محافظ ملخ ۳۶۰درجه‌ای قرار داده بود اما در دی‌جی‌آی مینی ۲ آن را حذف کرده است. البته گار محافظ ملخ را می‌توانید بصورت جداگانه در فروشگاه آی‌پهباد تهیه فرمایید اما ظاهرا حذف و جدا فروشی لوازم جانبی یکی رسم شده است.

شارژر نشدن همزمان باتری‌ها در هاب شارژر

این نکته‌ی بسیار ریز و کوچکی است و باید بدانیم که در محصولات دی‌جی‌آی، فقط اسپارک است که یک هاب شارژر با قابلیت شارژ همزمان باتری‌ها را دارد. و در محصولات دیگر، هاب شارژر باتری‌ها را بصورت تک‌تک شارژ می‌کند و پس از فول شارژ شدن یک باتری، جریان به سراغ باتری بعدی می‌رود. برای همین موضوع در مینی ۲ شارژ هر سه باتری تقریبا زمانی معادل ۴-۵ ساعت نیاز دارد.

نداشتن سیستم دنبال کردن سوژه

این آیتم خیلی خشم طرفداران سری مویک را برانگیخته کرد. تقریبا همه‌ی طرفداران این برند، مطمئن بودند که سیستم دنبال کردن سوژه بر روی پهپاد مینی ۲ هست. این تفکر هم از کوادکوپتر اسپارک ناشی میشد. بدلیل اینکه اسپارک که سه سال قبل تولید شده بود، دارای سیستم دنبال کردن سوژه بود، انتظار می‌رفت پس از مویک مینی، در روی نسخه مینی ۲ سیستم Follow Mode یا Tracking تعبیه شود که متاسفانه همچنان باید منتظر ماند. پیش‌بینی می‌شود که اگر مینی ۳ قرار باشد تولید شود و دنبال کردن را نداشته باشد، در فروش جهانی دچار مشکلات عدیده خواهد شد و ممکن است طرح مینی را به سمت شکست تجاری ببرد.

نقاط ضعف و مشکلات کوادکوپتر مویک ایر ۲

در این مطلب فقط به نقاط منفی و تخریبی برای مویک ایر ۲ اشاره شده است. ویژگی‌های مثبت را می‌توانید در صفحه اختصاصی DJI Mavic Air 2 مطالعه نمایید.

کیفیت دوربین ضعیف‌تر از انتظار

پهپاد مویک ایر ۲ در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ معرفی و روانه بازار جهانی شد و همه می‌دانیم که کیفیت آن 4K است. در همان زمان برندهای نوپایی مانند آتل بودند که تکنولوژی تصویربرداری هوایی 6K و برخی هم کیفیت 8K را با قیمت میان‌رده‌ای ارایه می‌کردند و می‌توان گفت که دی‌جی‌آی می‌توانست در این زمینه کمی بیشتر دست و دل بازی کند و تصویربرداری در خط تولید پهپاد مویک ایر را حداقل یک سطح بالاتر ببرد. در نسخه قبلی هم همین کیفیت 4K را شاهد بودیم و انتظارها پس از چند سال بیش از محصول ارایه شده توسط دی‌جی‌آی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *